دسته‌بندی نشده

اشتباهات رایج در کوتاهی فید

اشتباهات رایج در کوتاهی فید

اشتباهات رایج در کوتاهی فید ( Fade  )

یکی از جدیدترین و محبوب ترین انواع مدل های کوتاهی، مدل کوتاهی فید یا سایه می باشد. مدل کوتاهی فید مورد علاقه تمامی گروه های سنی از کودکان تا افراد میانسال می باشد. مدل کوتاهی اندرکات ( undercut ) در اوایل قرن بیستم در اروپا و آمریکا رایج شد و غالب سربازها در آن زمان مو های خود را تا خط بالای سر سفید می کردند. در همین دوران مد و استایلی به وجود آمد که در همه ی کوتاهی ها باید قانون گرجویشن رعایت می شد. یعنی باید فرم کوتاه به بلند مو در سر رعایت شود. کوتاهی فید در حقیقت از این قانون نشات گرفته است.

کوتاهی فید دارای تکنیک ها، اصول و استاندارد های مشخصی می باشد و از سه تکنیک فید آپ ( fade up  )، فید دان ( fade down ) و فید با خط راهنما ( fade with guide line ) تشکیل شده است. در انجام این مدل از کوتاهی اشتباهات رایجی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

استفاده از تیغه نادرست برای سایه زدن یا فید کردن

برای آن که بتوان به درستی موها را فید کرد می بایست آشنایی کاملی با تکنیک های کار با ماشین اصلاح داشت. تسلط بر ماشین اصلاح و حفظ فشار دست مناسب در تمام سر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ممکن است موی سر دارای پستی و بلندی شود. در ابتدا باید بر اساس نوع ماشین اصلاح آن را در موقعیت مناسب استفاده کنید و برای این امر می بایست با انواع تیغه ماشین بر روی سر آشنا باشید. به طور کلی برای کوتاهی فید از دو تیغه فلت ( flat ) و تیغه تیپر( taper ) استفاده می شود.

نباید از تیغه فلت بدون شانه الحاقی مستقیم بر روی پوست استفاده کرد. تیغه های فلت به طور معمول دارای نقش حجم زنی می باشند و نقش محو کردن خط های تقسیم بندی کوتاهی فید را ندارند و از این رو برای محو کردن پله ها در شماره های پایین باید از ماشین اصلاح هایی که دارای تیغه تیپر هستند استفاده کنیم.

اشتباهات رایج در کوتاهی فید

زاویه اشتباه مچ دست

برخی از آرایشگران زاویه مچ دست خود را درست نمی گیرند و از آن اطلاعی هم ندارند. در صورتی که زاویه مچ دست آرایشگر اشتباه باشد سبب ایجاد فشار نامناسب در موقعیت نامناسب کف سر شده و بدین ترتیب کنترل کوتاهی مو از دست او خارج خواهد شد.

استفاده از ابزار و وسایل نامناسب

برای کوتاهی فید باید از ابزار مناسب فید استفاده کرد و امکان کوتاهی مو با همه ی ماشین های اصلاح برای این مدل مو وجود ندارد. ماشین اصلاح مهم ترین ابزار کوتاهی فید است و یکی از بزرگ ترین پیش نیاز های آن به شمار می آید. به طوری که اگر مهارت کافی در این کوتاهی را داشته باشید اما اگر از ابزار نامناسب استفاده کنید هرگز به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید.

درک نادرست از عملکرد شانه های الحاقی

در مرحله ی اول کوتاهی فید باید در قسمت های بغل سر، تقسیم بندی هایی انجام شود سپس با استفاده از شانه های الحاقی، شروع به محو کردن ماشین پله ها و تقسیم بندی ها کرد. از آن جایی که در مدل فید باید قانون کوتاه به بلند را رعایت کرد باید تقسیم بندی صورت گیرد. هر چه این قانون را دقیق تر رعایت کنیم، فید بهتری خواهیم داشت.

درک نادرست از اهرم ماشین اصلاح

کاربرد اهرم ماشین اصلاح، تغییر تیغه غیرمتحرک به اندازه یک میلی متر می باشد که این اندازه به شما کوتاهی فید بسیر کمک خواهد کرد. درک درست از کاربرد این اهرم بسیار مهم است و تاثیر بسیار زیادی در مدل فید دارد. به طوری که می توانید به اندازه های بیشتری با استفاده از اهرم در کوتاهی برسید.

از جمله مواردی که سبب می شود فید بد یا نامناسبی داشته باشیم، رد کردن خط های تقسیم بندی است و باید مراقب این باشید که وارد محدوده خط دیگری نشوید. همچنین توجه کنید که تیغه های ماشین اصلاح، کدام قسمت سر را کوتاه می کند و چه برد و اندازه ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *