دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید تجهیزات و لوازم سالن های آرایش

راهنمای خرید تجهیزات و لوازم سالن های آرایش

 تجهیزات و لوازم سالن های آرایشی

اگر به تازگی آرایشگاه زده اید و یا قصد راه اندازی آن را دارید، باید هر چه زودتر به فکر خرید وسایل و تجهیزات گوناگون مورد نیاز آن باشید. استفاده از وسایل و لوازم باکیفیت سبب می شود تا در طولانی مدت بتوان از آن ها استفاده کرد. در ادامه شما را با لوازم مورد نیاز برای آرایشگاه ها آشنا خواهیم کرد.

لوازم مورد نیاز آرایشگاه ها

هر سالن آرایشی جهت ارائه خدمات در سال خود نیاز به  لوازم و تجهیزات گوناگونی دارد. از جمله این لوازم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات اداری : دستگاه کارتخوان، تلفن، میز پذیرش و هماهنگی و …
  • صندلی و دکوراسیون پذیرایی : (جلب نظر مشتری با طراحی دکوراسیون سالن آرایشگاه و استفاده از مبلمان راحت برای مشتریان در هنگام انتظار جهت مطالعه و نوشیدن چای یا قهوه
  • قفسه های دیواری یا ایستاده جهت تبلیغات محصولات آرایشی)
  • لباس فرم آرایشگران : (استفاده از یونیفرم یا پیش بند های کشیده و دستکش های لاتکس جهت محافظت از پوست)
  • لوازم لباس شویی : (جهت شست و شوی حوله ها و لباس های آرایشگاه)
  • لوازم کوتاهی مو : (تیغ، اتو مو، اسپری مو، قیچی پیتاژ، سشوار دستی، تعدادی شانه و برس و … )
  • لوازم رنگ مو : (فویل، کلیپس، دستکش، برس رنگ مو، کاسه رنگ مو، اسکوییزر یا فشار دهنده تیوپ رنگ، دستکمال های مرطوب پاک کننده رنگ و .. )
  • لوازم مانیکور و پدیکور : (سوهان، ناخن گیر، ضدعفونی کننده، صیقل دهنده یا بافر، شیشه استریلیزه کننده، قفسه نمایش لاک ها آرایشگاه، صندلی مانیکور، میز مانیکور، چرخ دستی مانیکور،ناخن گیر، سوهان، شیشه استریلیزه کننده، ترولی، صدنلی استول پدیکور، صندلی مشتری، ضدعفونی کننده و …)
  • لوازم آرایش مو : (شنل، حوله، آینه دستی، صندلی کودک، انواع پیش بند آرایشی، سرشور آرایشگاهی، سشوار ایستاده و …)
راهنمای خرید تجهیزات و لوازم سالن های آرایش

نکات مهم در خرید تجهیزات و لوازم سال های آرایشی

  1. صندلی استفاده شده در بخش مانیکور و پدیکور می بایست تمامی استاندارد های مورد نیاز را داشته باشد تا هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نشود.
  2. سرشور آرایشگاهی می بایست به اندازه کافی راحت باشد تا در زمان استفاده آن هیچ گونه آسیبی به گردن و سایر قسمت های بدن وارد نشود.
  3. مبلمان و لوازم آرایشگاه تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون آرایشگاه و رنگ بندی صحیح آن می گذارند. از همین رو در انتخاب این موارد دقت و توجه لازم را داشته باشید.
  4. خدمات اصلاح و آرایشی بخش بزرگی از خدمات سالن های آرایشی را به خود اختصاص می دهند و باید در انتخاب لوازم مورد نیاز این قسمت نیز دقت لازم را داشته باشید.
  5. اگر سالن زیبایی شما دارای فضای بزرگی است، باید مبلمانی استفاده کنید که برایتان مقرون به صرفه باشد و با تمامی بخش های دکوراسیون آرایشگاهتان همخوانی داشته باشد.
  6. استفاده از آیینه، پادری و کفپوش و استیشن آرایشگاه تاثیر مناسبی در جلوه دادن به سالن زیبایی دارند.
  7. توجه داشته باشید که ممکن است مشتری باردار و یا دارای نوزاد داشته باشید. برای همین باید اتاق استراحتی را برای این موارد در نظر گرفته باشید تا به این ترتیب مشتری شما بتواند از نهایت رفاه سالن شما استفاده کرده و به مشتری ثابت شما تبدیل شود.
  8. استفاده از مبلمان تمیز و راحت و هم چنین وجود مایکروویو و یخچال می تواند تاثیر بسیار خوبی در جذب مشتری داشته باشد.
  9. حتما از مبلمانی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی و راحتی دارای کیفیت بسیار خوبی باشد. چرا که همان طور که گفتیم قرار است از مبلمان خریداری شده در دراز مدت استفاده کنید و باید مبلمان شما دارای بهترین کیفیت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *